Monday, May 12, 2014

Jerawat / Acne



Jerawat bukan sahaja nasib remaja hormon ; kaum dewasa juga mengalami masaalah ini. Ia menyebabkan kebimbangan dalam activity harian kita.dan memjejaskan keyakinan kita di mata orang ramai.
 
Tetapi anda tidak perlu mengambil jalan keluar dengan menyapukan krim toksik ke muka anda untuk menentangnya. 
Cuba lima mudah , penyembuh rumah semula jadi untuk jerawat dan anda boleh melihat resultnya yang jelas, kulit lebih cantik dalam masa beberapa hari .

1 Zink tambahan - . Memainkan peranan penting dalam penyembuhan luka dan mengurangkan keradangan , zink boleh membantu jerawat meluap-up reda dengan lebih cepat. Ambil makanan tambahan zink dengan makan tinggi serat untuk penyerapan bantuan dan mengelakkan sakit perut.


. 2 Teh minyak pokok (Tea tree oil) - Minyak yang penting diekstrak dari daun pokok yang berasal dari Australia, teh minyak pokok telah terbukti bekerja sama dengan baik terhadap jerawat fungsinya sama dengan Benzoyl peroksida, bahan biasa ditemui dalam krim jerawat di pasaran.
Berhati-hati ketika menggunakan tea tree oil ini, elakkan dari terkena mata. Teh minyak pokok tidak merupakan penyelesaian terbaik bagi mereka yang mengahadapi rosacea jerawat , kerana ia boleh menyebabkan irritation .

. 3 Baking soda - Produk isi rumah biasa bertindak sebagai exfoliator, satu2nya baik untuk membuang  sel-sel kulit mati sebelum mereka boleh menyumbat liang roma,ia juga boleh  mengurangkan keasidan dalam epidermis . Ia juga menjadikan kulit licin dan lembut , mengurangkan kemunculan ruang besar  liang roma terbuka. Campurkan dengan air atau sabun Castile lembut dan sapu pada kulit dalam usul bulat. Ia juga boleh dibiarkan selama sehingga 10 minit sebagai masker,berhati2 kepada yang mempunyai kulit yang  sensitif.

4 Aloe  Vera- . ia mempunyai ciri2 healing properties  , lidah buaya adalah gel menenangkan tumbuhan berair . Walaupun lidah buaya tidak mencegah jerawat daripada berlaku di tempat pertama , ia meringankan bengkak, kemerahan dan keradangan dan membantu menyembuhkan kesan2  yang sedia ada.
Sapu gel  dari Lidah buaya di kawasan yang terjejas dua kali sehari.


5 Apple cider cuka dan aspirin - . Ubat ini disyorkan kedua-dua sebagai penyelesaian topikal dan detox dalaman untuk membersihkan jerawat.
Campur tiga auns air mineral dengan setengah auns - epal sider cuka dan 5 tablet aspirin yg tidak bersalut yang telah  dihancurkan untuk toner yang digunakan untuk kulit dua kali sehari dengan bola kapas. Aspirin adalah sumber semula jadi asid salisilik , yang dikenali untuk membersihkan blemish .


 

No comments:

Post a Comment