Monday, May 19, 2014

Antioksidan atasi masalah kesuburan.



Antioksida penting bagi mencegah kerosakan sel yang berada dalam tubuh badan kita. Ini kerana organ dan tisu di dalam badan kita dibentuk daripada jutaan sel yang sentiasa melalui proses kerosakan dan pembaharuan sel baru.

Doctor Pakar juga sependapat dengan pakar lain bahawa kerosakan sel juga boleh berpunca dari makanan yg mengakibatkan toksin terhasil dalam badan seperti gula berlebihan, makanan yang mengandungi pengawet dan perasa tiruan, fast food, junk food termasuklah tabiat merokok dan minum arak.

Kerosakan sel boleh menjejaskan kualiti dan kuantiti sperma mahupun telur.

 1. Vitamin E
- Kajian menunjukkan vitamin E mampu memanjangkan jangka hayat sel dan mengurangkan oxidative stress terhadap sel. Secara tidak langsung, ini dapat melindungi telur dan sperma daripada rosak. Kajian juga menunjukkan vitamin E dapat mencegah keguguran.

2. Coenzyme Q10 (CoQ10)
- Paras CoQ10 yg rendah dalam badan boleh menyebabkan sistem dalam kekurangan tenaga untuk berfungsi dengan sebaiknya, termasuklah sistem peranakan. CoQ10 juga didapati dapat meningkatkan pergerakan/motility sperma

3. Vitamin C
- Sangat mudah diterima oleh badan bagi melindungi sel daripada radikal bebas termasuklah sperma. Tubuh manusia tidak dapat menghasilkan vitamin dengan sendiri, kerana itu kita perlu mendapat dos yg secukupnya melalui pemakanan mahupun supplemen

4. CarotomaxCarotoMax -Perlindungan Sel-Sel dari Dalam*
Perlindungan antioksida dapat ditingkatkan dengan pengambilan CarotoMax Shaklee.
Ia mempunyai Karotenoid yang paling berkhasiat
CarotoMax pula dapat membekalkan lebih 13 mg daripada karotenoid yang paling berkhasiat.
Membantu mengekalkan kesihatan badan secara umumnya dalam jangkamasa panjang serta kesihatan mata*
Biasanya disimpan dalam organ-organ tubuh kerana ia bersifat larut dalam lemak.
Mengandungi ekstrak yang unik daripada tomato, ekstrak biji benih anggur, ekstrak brocoli bertunas, minyak jagung, minyak palma dan marigold.


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

contact saya - 012 249 8539.

No comments:

Post a Comment