Sunday, April 13, 2014

Vitamin Shaklee boleh membantu masalah keputihan.


Adakah anda mengalami masalah keputihan? Keputihan yang berbau dan boleh mengganggu hubungan suami isteri amat tidak selesa. 
 
Apa itu keputihan? Keputihan merupakan rembesan vaginal abnormal pada wanita. Keputihan yang disebabkan oleh jangkitan biasanya disertai dengan rasa gatal dalam vagina dan disekitar bahagian luar bibir kemaluan.

Keputihan sering disebabkan oleh bakteria, fungus dan parasit. Jangkitan ini boleh menjalar dan menimbulkan peradangan hingga ke saluran kencing sehingga menimbulkan rasa pedih semasa membuang air kecil. Jenis jangkitan juga boleh dikenalpasti melalui warna rembesan.

Sekiranya anda mengesyaki keputihan yang dialami tergolong sebagai abnormal, segeralah bertemu doktor kerana rawatan khusus harus dilakukan segera bagi mencegah komplikasi yang lebih teruk. Komplikasi yang dimaksudkan sering berlaku apabila kuman mula menyerang serviks . 
Komplikasi jangka panjang yang lebih ngeri ialah anda mungkin mengalami masalah mandul organ peranakan terutamanya tiub fallopio rosak. Pastikan apabila anda ingin bertemu doktor, anda tidak membersihkan dengan sabun pencuci, ini untuk memudahkan doktor mengenal pasti keadaan sebenar keputihan.



Mencegah itu adalah lebih baik, vitamin Shaklee yang boleh membantu masalah keputihan ialah Alfalfa Complex. 

  • Namun jika anda ibu hamil dan mengalami keputihan, anda tidak digalakkan mengambil alfalfa sebaliknya ambil lah Garlic Complex, bawang putih memang terkenal sebagai penawar untuk jangkitan kulat di vagina.

Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, sila hubungi saya alangkw@gmail.com or WhatApps at 012 249 8539. Terima Kasih membaca blog saya.


No comments:

Post a Comment