Tuesday, March 4, 2014

PERLUKAH ANDA KEPADA VITAMIN?



Hello Dearest,

Gaya hidup yang serba pantas dan cepat pada hari ini membuatkan kita tidak menitik beratkan makanan yang kita ambil. Restoran makanan segera ataupun makan diluar menjadi pilihan bagi mereka yang bekerja dan tidak sempat menyediakan "home cooked meal". Ada yang berkira-kira dan tertanya-tanya, perlukah kita kepada supplemen?

Ya dan Tidak.

Ya;  anda perlu kepada supplemen tambahan jika anda tidak suka makan sayur-sayuran dan buah-buahan, jika anda jarang sekali bersenam, suka makan McDonald, KFC, Pizza, jarang masak di rumah , piramid makanan yang anda amalkan terbalik, merokok dan terdedah kepada asap rokok.

Tidak; Anda tidak perlu kepada supplemen tambahan  jika anda sangat sukakan buah-buahan dan sayur-sayuran, bersenam 3 kali seminggu selama 30 minit, tidak makan makanan segera atau fast food, masak di rumah sentiasa dan menyediakan home cooked meal yang sihat, tidak merokok dan tidak terdedah kepada pencemaran.

So, kita tanya diri kita ok.... kalau sakit kita akan lebih banyak pakai duit....1. nak bayar duit doctor, 2. time we use to visit doctor, 3. ambik MC, apahal kalau kita tak de MC lagi that year, dah digunakan semua nya...4. Anak2 pun kita tak boleh jaga..the list can go on and on......

No comments:

Post a Comment